Director 0720 024 711
Departament administrativ financiar 0720 024 710
Cabinet medical 0720 024 700
Adresa Strada Fundatura 1 Decembrie, nr. 2, Găeşti
Program cu copiii Luni – Vineri 07:00 – 17:30
Primirea copiilor în Creșă Interval orar 07:00 – 09:00
E-mail cresa.gaesti@gmail.com
Județ Dâmbovița, România
Coordonate GPS.: 44.72483106037546, 25.334948388464472.
Pentru mai multe detalii despre înscrieri consultati site-ul oficial Creșa Găești
CONDUCERE
Director: Andreea Duta
CONTACT
Adresa: Str. Nicolae Titulescu nr.5, 135200 Găești,
Tel: 0724549491
E-mail: culturagaesti@gmail.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Vineri: 08:00 - 16:00
Sâmbătă: 09:00 - 16:00
Casa de Cultură "Dumitru Stanciu" este situată pe strada principală a orașului Găești, mai exact
pe strada Nicolae Titulescu nr. 5A.
Poartă denumirea de "Dumitru Stanciu" în memoria celui care a fost director al acestei
instituții în urmă cu mulți ani și care s-a stins din viață mult prea devreme.
Puiu Stanciu, așa cum îi spuneau apropiații, a fost un om de excepție, care a lăsat în urma sa
marele Festival de satiră și umor popular românesc "Povestea Vorbei" pe care l-a înființat în
anul 1978.
Dumitru Stanciu a scris texte umoristice atât pentru copii dar și pentru grupul de satiră al
Casei de Cultură.
Organiza spectacole de mare succes, carnavaluri pentru copii și diverse acțiuni cu ocazia
sărbătorilor de peste an.
Sigla reprezintă un cap de țăran cu căciulă de astrahan și are însemnătatea umorului popular
românesc iar trifoiul este norocul despre care se vorbește din bătrâni și anume "Prost să fii,
noroc să ai", unde se promovează ironic prostia omenească.
Sigla Casei de Cultură concepută de Emil Grama, mare caricaturist la Centrul Județean de Cultură
Târgoviște, ne reprezintă în toată țara, mai ales când se organizează Festivalul de satiră și
umor popular românesc "Povestea Vorbei".
Festivalul de satiră și umor popular românesc "Povestea Vorbei" se organizează o data la 2 ani,
în anii cu număr par, în ziua de Sf. Dumitru pe 26 octombrie, iar în anii cu număr impar se
sărbătorește Ziua Casei de Cultură "Dumitru Stanciu", a celuia ce îi poartă numele.
Casa de Cultură are 302 de locuri și de cele mai multe ori este neîncăpătoare pentru spectatorii
găeșteni care vin la spectacolele organizate.
Acivitatea Casei de Cultură este vastă și diversificată.
Din punct de vedere administrativ ea funcționează astfel:
~ Un director;
~ Un administrator;
~ Un referent pe activitățile cultural educative și sportive;
~ Un referent teatru;
~ Un referent dans;
~ Un referent muzică populară;
~ Un referent partea tehnică;
~ Un responsabil cu curățenia.
Din punct de vedere organizatoric fiecare dintre angajații Casei de Cultură are câte o formație
pe care o coordonează și cu care participă la spectacole în funcție de natura lor.
~ Corul "Prietenii Muzicii" are ca dirijor pe domnul profesor de muzică Cazan
Florinel Ciprian și își desfășoară activitatea sub îndrumarea directorului Casei de Cultură,
Andreea Duță;
~ Grupul de satiră și umor "Anton Pann" - instructor Socoteanu Iuliana;
~ Ansamblul folcloric de dansuri populare ,,SANZIENELE”, trupa de dans
modern,,FOXY”,dans sportiv si căluș stilizat îi are ca instructori pe domnul Ene Nicolae si
doamna Ene Filofteia;
~ Grupul Vocal “Joc” – instructor Dragomir Catalin Vasile;
~ Grupul Vocal “Dascalitele” – instructor Bumbes Iliuta;
~ Grupul “New Generation” – instructor Ionescu Mariana si Simion Alin;
Din punct de vedere artistic și cultural, echipa Casei de Cultură organizează spectacole după un
program bine stabilit pentru toate categoriile de vârstă și cu ocazia diferitelor evenimente ce
au loc atât istorice, literare, sărbători religioase, ziua femeii, ziua copilului, ziua
tineretului, sărbători de iarnă etc.
Pe tot parcursul unui an, Casa de Cultură găzduiește foarte multe spectacole organizate de către
personalul aferent dar și alte spectacole care vin din țară și de peste hotare.
Formațiile Casei de Cultură participă și la emisiuni și filmari TV, ca de exemplu: Etno TV,
Columna TV, Favoriții etc.
Toate acestea se pot observa in "Programul de activități cultural artistce" pe care îl atașăm
pentru a vă prezenta mai exact care este desfășurătorul spectacolelor în decursul unui
an.
Formațiile Casei de Cultură nu activează numai în orașul Găești, ci și în țară și străinătate,
participând la multe festivaluri de unde s-au întors cu multe diplome și trofee.
În fiecare an Casa de Cultură organizează cu sprijinul Consiliului Local și al Primăriei Oraș
Găești, Zilele Orașului Găești în perioada 19-20 iulie, unde avem ca invitați artiști de înaltă
clasă.
In anul 2015 si 2016, Găeștiul a organizeazat în perioada 10-13 septembrie Marele Festival
"Gheorghe Zamfir", mândrindu-ne cu marele naist că este concitadin de-al nostru.
Incepad cu anul 2015 Asociatia Ansamblurilor Folclorice ,,CUNUNA SANZIENELOR” impreuna cu Casa
de Cultura ,,Dumitru Stanciu” ,Primaria orasului Gaesti, Clubul copiilor Gaesti a organizat
FESTIVALUL CONCURS INTERNATIONAL DE DANS ,, CUNUNA SANZIENELOR” cu participarea la fiecare
editie a unui numar de circa 800 de dansatori si a maestrului coregraf MARIN BARBU de
organizarea evenimentului ocupandu-se Presedintele Asociatiei profesor NICOLAE ENE.
Din punct de vedere tehnic, domnul Ion Silviu Daniel si domnul Simion Alin Cezar se ocupă de
sunet, muzică, lumini și filmări în timpul spectacolelor și la repetiții.
De dotările și aparatura corespunzătoare pentru spectacolele ce au loc în Casa de Cultură cât și
în aer liber, dar și de costumele populare autentice românești pe care le deținem în inventar,
se ocupă administratorul Ene Nicolae.
sursa: Dir. Casa de Cultură ~ Andreea Duță
Corul "Prietenii Muzicii" ai Casei de Cultură "Dumitru Stanciu" este format din preoți, dascăli,
ingineri, medici dar și de alte persoane care iubesc muzica corală și care au talent în arta
muzicii.
Formația de dansuri populare datează și ea de foarte mulți ani iar înainte era suita mixtă și se
numea "Cununa Petrești" avându-l ca instructor pe domnul Ilie Dumitru, ca după anii 1990 să
poarte denumirea de "Brâulețul" și mai apoi începând cu anul 2009 să se transforme în suita de
fete sub denumirea de Ansammblul "Sânzienele".
Grupul de satiră și umor "Anton Pann" a fost înființat după surse în anul 1987.
Grupul vocal focloric "Favoriții" activează în Casa de Cultură din anul 2004.
Festivalul "Povestea Vorbei" înființat de regretatul Dumitru Stanciu s-a aflat în anul 2014 la
cea de a XIV edițe și se organizează începând cu anul 1978, dar au fost 7-8 ani pauză când din
motive necunoscute nu s-a mai ținut.
sursa: Director Casa de Cultură ~ Andreea Duță
~ Membru al grupui de satiră "Anton Pann" ~ Ene Filofteia
~ Membru al corului "Prietenii Muzicii" ~ Panasiu Nicodim
Fiind infiintat in luna ciresar a anului 2009, de peste 10 ani de activitate, Ansamblul
Folcloric ,,SANZIENELE” al Casei de Cultra,,Dumitru Stanciu “ din Găești, pastrator al
traditiilor si datinilor folclorice, a participat la numeroase festivaluri si concursuri
naționale și internaționale fiind apreciat repertoriul de jocuri și cântece populare din
zona de Sud a județului Dâmbovița.
Totodata, exprimă milenara noastră existență, dragostea de frumos, obiceiurile noastre
folclorice, varietatea portului popular românesc și vigoarea dansului nostru începând
cu: sârbă, horă, murgulețul, chindia, jianul, aoleanul, brâul, brâulețul, marioara,
sultănica, baluta, bumbacul, etc., cu semnificații majore în viața culturală și
spirituală a poporului român.
În vara anului 2011, ansamblul a fost prezent în Italia, la Treviso, la Festivalul de
folclor ,,Sile Folk”, unde a obținut înalte titluri si trofee.
În anul 2014, a participat la Festivalul Internațional de Folclor din Italia de la
Bassiano, în cadrul Festivalului ,,Norbensis Festival” si la Festivalul de folclor de la
Castello di Bracciano, unde a obținut premii și trofee. În același an, ansamblul a fost
invitat să participe la festivalul internațional de folclor de la Devin, din
Bulgaria.
În anul 2015, ansamblul ,,Sânzienele” a fost invitat la Festivalul Internațional de
Creație Artistică ,,Rimini Fest”, unde a obținut Grand Prix-ul Festivalului pentru
Coregrafie si Dans Popular, participand alaturi de țări ca: Bulgaria, Belarus, Cehia,
Polonia, Rusia și Italia.
In anul 2016 a participat la FESTIVALUL INTERNATIONAL DE FOLCLOR ,,ZILELE DANSULUI LA
PARIS” „MILLY LA FORET”
– PARIS 21-24.IULIE 2016
In anul 2017 a participat la Festivalul Concurs de la OHRID MACEDONIA si la Festivalul
,,Frunza Nucului” de la BARDAR, RAIONUL IALOVENI REPUBLICA MOLDOVA. De asemenea,
Ansamblul Folcloric de Cântece și Dansuri ,,SANZIENELE” este format doar din fete care
păstrează dansurile populare specifice zonei de sud a judetului Dambovita, precum si
colindele ,traditiile si obiceiurile populare din Muntenia.
In anul 2018 am participat la FESTIVALUL INTERNATIONAL FOLK DANCE FESTIVAL AGRINIO
23-28.08.2018, IN GRECIA.
In 2019 am participat la FESTIVALUL FOLCLORIC IN PARALIA CATERINI 23-27.08.2019 din
GRECIA
Ansamblul a participat la filmari la TVR 2 ,FAVORIT TV, ETNO TV, ARGESUL TV, COLUMNA TV,
ALFA TV, si la
,,ROMANII AU TALENT” de la PRO.TV. unde au obtinut 4 de DA si deasemeni la spectacole de
preselectie la diferite concursuri de gen.
REVELIONUL dintre 2019-2020 a fost o noua rampa de lansare, unde fetele noastre au
dansat si au cantat cu toti marii artisti ai tarii toata seara de REVELION la ROMANIA
TV.
Ansamblul Folcloric ”Sânzienele” al Casei de Cultură “Dumitru Stanciu” Găești
DIRECTOR ARTISTC,COREGRAF;
PROF.JR.ENE NICOLAE,
INSTRUCTOR PROF.- ENE FILOFTEIA
Telefon 0766374284 / 0722213633/0767154333
Adresa de e-mail enencl@yahoo.com
Localitatea Găești –Dambovita- Romania
Corul din Găești, a luat ființă in anul 1933, sub numele de ”Corul Casei Orășenești de
Cultură”, și a avut această denumire până în anul 1990, când a devenit Corala ”Prietenii
Muzicii”, a Casei de Cultură ”Dumitru Stanciu” Găești.
Corala are o activitate foarte bogată, repetițiile având loc odata pe săptămână, iar in
perioada premergatoare spectacolelor sau participării la concursuri și festivaluri
naționale și internaționale, repetițiile au loc de două - trei ori pe săptămână.
Corala, a participat la toate edițiile Festivalului National ”Cântarea României” , iar
după anul 1989, a participat la manifestări culturale județene, interjudețene,
naționale, internaționale, sub bagheta dirijorilor: Constantin Ponomarenco, Ion Banica,
Gheorghe Dimancea, Heliana Munteanu, Florin Emil Nicolae Badea si in prezent Cazan
Florinel- Ciprian.
Am sustinut concerte în localitati din țară: Targoviste, Sibiu, Găești, Moreni,
Topoloveni, sala MI alături de Corul Medicilor din România, ”Festivalul de Toacă”
Mănăstirea Cobia, alături de marele artist, naistul Gheorghe Zamfir, la Festivalul De
Muzică Religioasă “Buna Vestire” Ediţia IV- 25 martie 2016 Bucureşti, ca recunoaștere a
valorii coralei, este participarea de la prima editie a Festivalului Internațional de
Nai ”Gheorghe Zamfir” Gaesti, editia II-2015. Corul, a avut aparitii la TVR 1, alături
de ansamblul folcloric ”Cununa” din localitatea Petrești, începând cu anul 1976. Corul a
avut aparitii la TVR, incepand cu anul 1976, in cadrul festivalului National ‘Cantarea
Romaniei’, unde am avut inregistrari pe banda magnetica, in studioul Radioteleviziunii
Romane. In decembrie 1987, am realizat o inregistrare petru TVR, in vederea difuzarii in
emisiuni specifice Festivalului National ‘Cantarea Romaniei’. Alte inregistrari au fost
facute in ianuarie 1989.
Toate împlinirile coralei, au fost posibile și în urma colaborării fructuoase cu mari
personalități artistice de excepție: naistul Gheorghe Zamfir, Ludovic Paceag, Alexandru
Pașcanu. Voicu Enăchescu, Florin Georgescu, solistii lirici:Constanta Cîmpeanu, David
Ohanesian, Ludovic Spiss, Elvira Cîrje, Eleonora Enăchescu.
Pe plan local, am participat la toate acțiunile culturale la care am fost solicitați. Am
susținut concerte de muzică laică, religioasă și de colinde la Mitropolia Târgoviște,
Primăria orașului Găești, Primăria comunei Valea Mare, Mănăstirea Cobia, bisericile din
orașul Găești și comunele limitrofe.
Începând din anul 1988, am participat la la edițiile Festivalului ”Cântarea
României”;
Anul 1990, aduce primul turneu internațional cu concerte in zona Veneția, la ”Festivalul
Internațional de Muzică Corală”, la Montereale del Valcelino-Italia;
In anul 1991, corala participă la - Festivalul de Muzică Corală, Dreux-Franța;
In anul 1992, corala participă la - Festivalul de Muzică Corală, Lazio-Italia;
In anul 1993 si1994-corala participă : pe 15 ianuarie la spectacolul ”Eminesciana” la
sala mare a Casei de Cultura Găești, la spectacolul dedicat Zilei de 8 Martie, la
spectacolul prilejuit de ziua orașului Găești pe data de 19 Iulie, la Festivalul
Național ”Povestea Vorbei”, 25 octombrie, spectacolul prilejuit de Ziua Casei Orășenești
de Cultură ”Dumitru Stanciu”Găești.
In ajunul sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou, corala a susținut spectacole de colinde
și muzică religioasă la Primaria orașului Găești, Primăria comunei Valea Mare,
Mănăstirea Cobia, bisericile din orașul Găești și comunele limitrofe.
In vara anului 1995-corala ”Prietenii Muzicii” efectuează un turneu in Italia la
Mianne-Treviso, cu un repertoriu apreciat de municipalitate, din acesta făcând parte
alături de cântecele în Limba Română, și cîntecele în Limba italiană: Funiculi- Turco
Denza, Sanata Lucia - Vicenzo De Meglio , Nabucco- Giuseppe Verdi.
1996- in afară de concertele și spectacolele organizate pe plan local, corala este
invitată la festivalul ” Internațional Choir Festival Of Athens” Grecia. Totodată am
fost invitați și la Ambasada României de la Atena, unde am susținut spectacole pentru
românii din Grecia.
1997- turneu în Italia-Padova, Comune Di Padova-Settore Cultura;
1998- corul a efectuat un turneu în Rhodos la Festivalul de Folclor;
In anii 1999 și 2000 –corala a susținut concerte pe plan local, prilejuite de
evenimentele dedicate aniversării poetului național Mihai Eminescu, zilele orașului
Găești, Festivalul ”Povestea Vorbei”, concerte cu prilejul sărbătorilor
religioase.
2001- in perioada 19-23 septembrie, corul paricipă la Festivalul de Muzică Sacra,
Barcelona-Spania, alături de țări ca Finlanda, Croația, Lituania, Italia, Taiwan, unde a
obținut premiul III și medalie de bronz;
2002-corul participă la Festivalul de Muzica Sacră, Mindelheim-Germania, cu prelucrări
de folclor și muzică sacră;
2003-participare la Festivalul Internațional ”Europe and its Songs”,
Barcelona-Spania;
-participare pe plan local la manifestări dedicate zilei orașului Găești-505 ani de
atestare documentară (1498-2003) la invitația primarului, profesor Alexandru Toader,
alături de formația Galax și Ro-Mania;
- la întoarcere, corala susține concert în Germania, la invitația Serviciului Malteser,
la Mindelheim.
2004- a participat la spectacolul”Eminesciana” desfășurat la sala mare a Casei de
Cultură, alături de profesor Viorica Arghir, directorul Direcției pentru Cultură, Culte
și Patrimoniu Național a județului Dâmbovița, profesor universitar Ștefan Cazimir
-Universitatea București, cu participarea tenorului Florin Georgescu - Opera Națională
Română din București, alături de care am interpretat câteva cântece.
2005-corul participă la ”Rhodes International Music Festival”-Grecia și la activitățile
din orațul Găești;
In anul 2006-corala ”Prietenii Muzicii” își continuă activitatea, desfășurând repetiții
săptămânale la Casa de Cultură a orașului Găești, incluzând în repertoriu piese muzicale
noi, moderne, care vor imbogăți în viitor programele artistice. Sustine concerte la
diferite evenimente din orașul Găești, și cu prilejul sărbătorilor religioase.
2007- 29 iulie-participare la al treilea Festivalul de Muzica Sacra-Roma, Corul nostru,
ortodox, a reușit să fie ales dintre numeroasele coruri catolice, să cânte la Sf. Messa
Duminicală, oficiată la Catedrala San Pietro din Vatican. Deși trebuia să interpretăm
decât trei piese, consilierul papal a cerut dirijorului de exceptie Gheorghe Dimancea,
sa cântăm incă două lucrări corale. De asemenea, am susținut concerte la Basilica Sf.
Eustachio și Sf.Ignazio din Roma.
-31 iulie - concert la invitația Serviciului Malteser, la Mindelheim-Germaniaă
2008 - perioada 24-28 septembrie, participă la Festivalul Internațional de Muzica Sacra
Barcelona, unde am obținut premiul II, din 21 de coruri participante.
2009- 13 august, este ziua în care corala ”Prietenii Muzicii” l-a pierdut pe cel care a
condus-o din anul 1988, profesorul dirijor Gheorghe Dimancea. Indurerati, dar respectând
ultima lui dorință, sub bagheta noului dirijor Heliana Munteanu, prezentată corului de
celebrul dirijor Voicu Enăchescu, membri coralei participă la acțiunile culturale
organizate de Institutul International UNESCO-Paris, 16-27 august. Totodată, am sustinut
concerte pentru diaspora română la Catedrala Română Ortodoxă, care s-a dovedit
neincapatoare, și la Ambasada României la Paris.
-este anul în care am inceput cursurile Școlii Populare de Arte si Meserii ”Octav
Enigărescu” Târgoviște, specializarea-canto popular.
Pe plan local, corul a participat la evenimentele prilejuite de Casa de Cultură oraș
Gaești.
2010- corala ”Prietenii Muzicii” îsi continuă activitatea sub bagheta prof. Heliana
Munteanu, desfășurând repetiții săptămânale la Casa de Cultura a orașului Găești, își
îmbogațește repertoriul cu noi piese muzicale, participând la evenimentele la care a
fost solicitată de către edilii comunității.
2011- la invitatia Fundației ”Serviciul Maltez”, corul a susținut concertre la:
Mindelheim-Germania, Praga, Berlin, Viena;
Participarea la Mindelheim, a fost prezentată in presa locală, in ziarul ”Jurnal
Kneippstadt”, din 10 August 2011.
Primaria Orașului Găești, a conferit membrilor coralei, Diploma de Excelentă pentru
prodigioasa activitate depusă în slujba propagării cu credința și talent a actului de
cultură in orașul Găești.
2012 - corala a susținut concerte pe plan local, a avut repetiții săptămânale, în
vederea îmbogățirii repertoriului.
2013 - în fruntea coralei, este numit dirijor, prof. Badea Florin Emil Nicolae. În
octombrie, corul participă la Music Festival- Lago di Garda –Ialia, unde susține un
concert la Palazzo di Congressi din Limone sul Garda și în piața centrală a localiății.
Primăria orașului Găești, oferă coralei ”Diploma de Excelentă” pentru contribuția de
exceptie care a condus la dezvoltarea și afirmarea orașului Găești.
2014 - corul participă la Festivalul Muzicii, Wien Music Festival-Austria, susținând
concerte în sala Conservatorului de Muzică din Viena, organizat de Musik Reisen
Faszination;
-este anul in care, invitata de corala ”Pro Musica”-Gheorghe Dimancea din Targoviste, se
participa la Festivalul Muzicii 21-23 August – Paris. Corala a sustinut concerte la
Biserica Americana din Paris, care au fost apreciate in mod deosebit de cei
prezenti.
- 03 octombrie, alaturi de corala ”Pro Musica” - Gheorghe Dimancea din Targoviste, a
participat la un concert caritabil cu ocazia ”Zilei Educatiei” concert organizat in
amfiteatrul Liceului de Arte ”Balasa Doamna” Targoviste sub patronajul tenorului Florin
Georgescu.
2015- corala pregătește cu mare responsabilitate, repertoriul pentru concertele la care
suntem invitați pe plan local și internațional, include in repertoriu piese noi de
compozitori cunoscuți in muzica corală internațională ( Sabin Pautza).
-in perioada 30 septembrie - 2 octombrie, corala participă la ”Cracovia Music Festival”
organizat de MRF, unde este apreciat de juriu și ca recunoaștere primește Diploma de
participare, din partea MD Mag. Peter Laskovwski. Am susținut concerte în diferite
locații și un concert de gală in sala ”Muzeum Manggha”. Cantecele românești prezentate
de corala ”Prietenii Muzicii”, au fost primite cu ropote de aplauze, iar costumele
noastre populare, au fost remarcate și apreciate.
2016 – corala a sustinut concerte în piata centrală și la Arena Hanioti, în cadrul
Festivalului de Folclor din Hanioti-Grecia, în perioada 23-28 septembrie;
- sub egida Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, corala a fost
invitata de presedintele Asociatiei Corale din România, Voicu Enachescu, la Palatul
Național al Copiilor-Bucuresti 25 Martie-2016, la Festivalul de Muzică Religioasa ”Buna
Vestire”- editia a IVa, unde alături de coruri prestigioase: Corul de camera ”Divina
Armonie”- București, dirijor Marius Firea, corul ”Preludiu” București, corul
”Apasionato” Târgoviște, dirijor Florin Badea, unde a primit din partea organizatorilor,
Diploma de participare.
In anul 2017, Corala a participat la un festival concurs in MALTA, unde au participat 32
de coruri, din 7 tari, aproximativ 3000 de coristi din intreaga lume
Din pasiunea pentru muzica si in special muzica corala, din ianuarie 2018, corala a
inceput pregatirea repertoriului cu un nou dirijor domnul professor, CAZAN FLORINEL-
CIPRIAN pentru participarea la noi concerte si concursuri naționale și
internaționale.
DIRECTOR,
PROFESOR ENE M. NICOLAE
~ Grupul de satiră și umor "Anton Pann" - instructor director Stroescu Constanta.
~ Grupul "New Generation"
~ Grupul "Joc"
~ Grup vocal Casa de Cultura "Dumitru Stanciu"
~ Grupul vocal "Dascalitele"
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
CONDUCERE
Șef serviciu S.P.C.L.E.P: Matei Nicoleta
CONTACT
Tel: (0245)-606-081; -606-082; -606-083 interior 122.
Biroul de Evidență (0245)-606-081; -606-082; -606-083 interior 119 - 0245712787
Birou Stare Civilă interiorul 117 - 0245606081
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
E-mail: primaria.gaesti@db.e-adm.ro
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Vineri 08:00 - 16:00
Sâmbătă 09:00 - 16:00
ACTIVITĂȚI
~ Inregistreaza actele si faptele de stare civila, precum si mentiunile si modificarile intervenite
in
statutul civil, in domiciliul si resedinta persoanei, in conditiile legii;
~ Actualizeaza, utilizeaza si valorifica Registrul local de evidenta a persoanei, care contine
datele de
identificare si adresele cetatenilor care au domiciliul in raza de competenta teritoriala a
Serviciului
Public Comunitar respectiv;
~ Furnizeaza, in cadrul sistemului National Informatic de Evidenta a Persoanei, datele necesare
pentru
actualizarea Registrului Permanent de Evidenta a Persoanei;
~ Furnizeaza, in conditiile legii, la solicitarea autoritatilor si institutiilor publice centrale,
judete si locale, agentilor economici ori a cetatenilor, datele de identificare si de adresa ale
persoanei;
~ Intocmeste listele electorale permanente, in colaborare cu structurile teritoriale ale Centrului
National pentru Administrarea Bazelor de Date de Evidenta a Persoanelor;
~ Constata contraventiile si aplica sanctiuni, in conditiile legii;
~ Elibereaza cartile de identitate, cartile de identitate provizorii, cartile de alegator.
~ Tine registrele de evidenta pentru fiecare categorie de documente eliberate;
~ Indeplineste si alte atributii stabilite prin reglementari legale.
~ Condiţiile şi documentele necesare eliberării actelor de identitate sunt
reglementate prin dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa,
domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, coroborate cu
cele ale Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa,
domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobate prin H.G. nr.
1375/2006.
~ In sensul Ordonanței de Urgență a Guvernului (O.U.G.) nr.97/2005,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin act de identitate se înțelege
cartea de identitate, cartea electronica de identitate precum și cartea de identitate provizorie
și buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate.
~ Cetăţenilor români li se eliberează acte de identitate începând cu vârsta de
14 ani, în baza cărora se face dovada identităţii, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu
şi, după caz, a adresei de reşedinţă. În cazul minorului căruia nu i s-a eliberat primul act de
identitate, dovada identităţii se face cu certificatul de naştere. Dovada cetăţeniei acestuia se
face cu certificatul de naştere însoţit de actul de identitate sau paşaportul unuia dintre
părinţi.
~ În prezent, cetăţenilor români li se eliberează cărţi de identitate sau după
caz, cărţi de identitate provizorii.
~ Cartea de identitate se eliberează în situaţia în care persoana fizică depune
cererea pentru eliberarea actului de identitate însoţită de toate documentele care fac, potrivit
legii, dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a
cetăţeniei române, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă.
~ Termenul de valabilitate a cărţii de identitate este, după cum urmează:
- 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
- 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
- 10 ani după împlinirea vârstei de 25 de ani;
- nelimitat după împlinirea vârstei de 55 de ani.
~ Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când solicitantul nu
prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau în cazul
cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
~ Termenul de valabilitate a cărţii de identitate provizorie este de un an.
~ Actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de
evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă a persoanei fizice, pe baza
cererii acesteia sau a reprezentantului său legal (potrivit modelului postat la Secţiunea
"Formulare de completat").
~ Minorul depune cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoţit de
unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul
centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de
persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament. În situaţia cetățenilor români care au
domiciliul în România și se află temporar în străinătate, eliberarea cărții de identitate se
poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procură specială, autentificată la
misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv.
~ Primul act de identitate nu se eliberează pe bază de procură specială.
~ În conformitate cu prevederile legale, cetățenii sunt obligaţi să se
prezinte, în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau cu cel mult 180 de zile
înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15
zile, la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu
domiciliul sau reședința, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.
~ Conform dispoziţiilor art. 14 alin. (8) din O.U.G. nr. 97/2005, republicata,
termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este până la 30 de
zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către seful serviciului public comunitar
de evidenta a persoanelor.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
- la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi
preschimbat;
- daca s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele parintilor, data
ori locul nasterii (exemple: schimbarea numelui/prenumelui pe cale administrativa; adoptie;
constatarea unor greseli de scriere la intocmirea actului de stare civila; inregistrarea unei
persoane in pozitia de "copil gasit" si identificarea ulterioara a actului de nastere intocmit
initial, intre acestea existand neconcordanta la data nasterii; inregistrarea tardiva a nasterii
unei persoane, cu inscrierea numai a anului de nastere s.a.);
- in cazul schimbarii domiciliului, a denumirii sau a rangului localitatilor si
strazilor, al renumerotarii imobilelor sau rearondarii acestora, al infiintarii localitatilor
sau strazilor;
- in cazul deteriorarii actului de identitate;
- in cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
- cand fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia
titularului;
- in cazul schimbarii sexului;
- in cazul anularii;
- in cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
- pentru preschimbarea buletinelor de identitate.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Conform art. 18 alin. 3 din O.U.G. 97/2005: cu cel mult 180 de zile înainte
de expirarea termenului de valabilitate a cărţii de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile,
persoana fizică în cauză ori reprezentantul său legal are obligaţia să solicite serviciului de
evidenţa a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate ~ Anexa
11
~~ Act de identitate cu termen de valabilitate expirat:
-- buletin de identitate;
sau
-- carte de identitate şi carte de alegător;
sau
-- carte de identitate provizorie;
- certificat de naştere (original şi copie );
- certificat de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve - original şi
copie);
- certificate de naştere ale copiilor sub 14 ani (original şi copie);
- hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă (acolo unde este cazul) (original
şi copie);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi
copie);
- pentru persoanele din mediul rural este nevoie de adeverinţă eliberată de
primaria comunei respective cu menţiunea şi a numărului administrativ al imobilului;
- în cazul în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra
locuinţei se solicită declaraţie din partea proprietarului prin care acesta este de acord ca
solicitantul să locuiască în continuare la adresa din vechiul act de identitate. Declaraţia
poate fi dată în faţa lucrătorului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor,
agentului de la postul de poliţie, notarului, funcţionarului misiunii diplomatice sau
personalului consular al României;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
- fotografia pentru cartea de identitate se realizează în cadrul compartimentului
evidenţa persoanelor, prin preluarea unei imagini video, şi este inclusă în preţ.
*Notă:
~ dacă solicitantul nu poate prezenta unul sau mai multe din documentele de mai sus, atunci i se
va elibera o carte de identitate provizorie.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate ~ Anexa
11
- certificat de naştere original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi
copie;
- declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane, din care să rezulte
faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată
cuimaginea preluată ori cu fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului;
- fişa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizată de unitatea de
poliţie de la locul de domiciliu sau reşedinţă al solicitantului;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
*Notă:
~ dacă solicitantul nu poate prezenta unul sau mai multe din documentele de mai sus, atunci i se
va elibera o carte de identitate provizorie.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Conform art. 18 alin. 1 lit. f, g şi alin. 2 din O.U.G. 97/2005: în termen de
15 zile de la deteriorarea, distrugerea, pierderea sau furtul actului de identitate, persoana
fizică în cauză ori reprezentantul său legal are obligaţia să solicite serviciului de evidenţă a
persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
- certificat de naştere (original şi copie );
- certificat de căsătorie (după caz) (original şi copie);
- certificate de naştere ale copiilor sub 14 ani (original şi copie );
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi
copie);
- pentru persoanele din mediul rural este nevoie de adeverinţă eliberată de
primaria comunei respective cu menţiunea satului şi a numărului administrativ al
imobilului;
- în cazul în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra
locuinţei se solicită declaraţie din partea proprietarului prin care acesta este de acord ca
solicitantul sa locuiască în continuare la adresa din vechiul act de identitate. Declaraţia
poate fi dată în faţa lucrătorului Serviciului Public Comuniat Local de Evidenţa Persoanelor,
agentului de la postul de poliţie, notarului, funcţionarului misiunii diplomatice sau
personalului consular al României;
- cartea de alegător, dacă este cazul şi nu a fost pierdută, furată sau
deteriorată;
- un document cu fotografie pentru atestarea identităţii permis de conducere,
pasaport (original şi copie);
- în cazul furtului, dovada obtinuţă de la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a
produs furtul (original şi copie);
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
- timbru fiscal în valoare de 5 lei;
- fotografia pentru cartea de identitate se realizează în cadrul compartimentului
evidenţa persoanelor, prin preluarea unei imagini video, şi este inclusă în preţ.
*Notă:
~ dacă solicitantul nu poate prezenta unul sau mai multe din documentele de mai sus, atunci i se
va elibera o carte de identitate provizorie.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Conform art. 18 alin. 2 din O.U.G. 97/2005: persoana care îşi schimbă
domiciliul este obligaţia ca, în termen de 15 zile de la data mutării la noua adresă, să se
prezinte la serviciul de evidenţă a persoanelor pentru eliberarea unei noi cărţi de
identitate.
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate deţinut anterior (în cazul cărţii de identitate se prezintă
şi cartea de alegător);
- certificat de naştere al solicitantului (original şi copie);
- certificat de căsătorie al solicitantului (original şi copie);
- certificate de naştere ale copiilor sub 14 ani (original şi copie);
- documentul cu care se face dovada stabilirii domiciliului (original şi copie -
câte una pentru fiecare persoană cu act de identitate);
- pentru persoanele din mediul rural este nevoie de adeverinţă eliberată de
primaria comunei respective cu menţiunea satului şi a numărului administrativ al
imobilului;
- în situaţia în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate
asupra imobilului, este necesară declaraţia scrisă de primire în spaţiu a găzduitorului,
însotiţă de actul de proprietate al acestuia în vederea stabilirii domiciliului solicitantului.
Declaraţia poate fi dată în faţa lucrătorului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa
Persoanelor, agentului de la postul de poliţie, notarului, funcţionarului misiunii diplomatice
sau personalului consular al României;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
- timbru fiscal în valoare de 5 lei;
- fotografia pentru cartea de identitate se realizează în cadrul compartimentului
evidenţa persoanelor, prin preluarea unei imagini video, şi este inclusă în preţ.
*Notă:
~ dacă solicitantul nu poate prezenta unul sau mai multe din documentele de mai sus, atunci i se
va elibera o carte de identitate provizorie.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
- certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile
diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original si 2 copii; în cazul
minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani si nu sunt înscrişi în certificatul constatator care
atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre părinţi, aceştia sunt îndrumaţi pentru
clarificarea cetăţeniei către Ministerul Justiţiei;
- certificatele de stare civilă ale solicitantului, naştere şi căsătorie, dacă este
cazul, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia
română împreună cu părinţii, original si copie (certificatele trebuie să fie eliberate de
autorităţile române);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si
copie;
- un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii,
respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original si
copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
~ La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de
şedere eliberat de Serviciul pentru imigrări pentru a fi remis structurii emitente împreună cu
una dintre copiile certificatului constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile
diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate.
*Notă:
~ dacă solicitantul nu poate prezenta unul sau mai multe din documentele de mai sus, atunci i se
va elibera o carte de identitate provizorie.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Documente necesare:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării
domiciliului din străinătate în România ~ Anexa
15;
- certificatul de nastere, original si copie;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului
supravieţuitor, original si copie;
- hotărârea de divorţ definitivă si irevocabilă, după caz, original şi
copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului
supravieţuitor, original si copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi
copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi
copie;
- paşaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind
dobândirea cetăţeniei române, emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice si
oficiile consulare ale României din străinătate, original şi copie;
- actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine,
original şi copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7
lei;
- timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de
timbru în valoare de 5 lei;
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Conform art. 19 alin. (1) din O.U.G. 97/2005: cartea de identitate provizorie
se eliberează în cazul în care persoana nu posedă toate documentele necesare în vederea
eliberării cărţii de identitate (certificate de stare civilă, document doveditor al
domiciliului), precum şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate care locuiesc
temporar în România.
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
~~ Act de identitate:
-- buletin de identitate;
sau
-- carte de identitate provizorie;
sau
-- carte de identitate şi carte de alegător;
- certificat de naştere (original şi copie );
- certificat de căsătorie, după caz (original şi copie);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu - dacă există (original şi
copie);
- pentru persoanele din mediul rural este nevoie de adeverinţă eliberată de
primaria comunei respective cu menţiunea satului şi a numărului administrativ al
imobilului;
- 3 fotografii tip act de identitate (3/4 cm cu bandă albă de 7 mm în partea de jos
a fotografiei). Aceste fotografii se realizează la atelierele foto;
- contravaloarea cărţii de identitate provizorii în valoare de 1 leu;
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Documente necesare:
- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea
reşedinţei ~ Anexa 19;
- actul de identitate al solicitantului în original;
- documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi
copie;
- timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de
timbru;
- actul de identitate al găzduitorului în original;
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a
persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea
diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, ori în faţa poliţistului de ordine
publică din cadrul unităţii de poliţie pe a cărei rază teritorială este situat imobilul.
~ Documente necesare:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
~~ Act de identitate:
-- buletin de identitate;
sau
-- carte de identitate provizorie;
sau
-- carte de identitate şi carte de alegător;
- certificat de naştere (original şi copie);
- certificat de căsătorie, după caz (original şi copie);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu - dacă există (original şi
copie);
- pentru persoanele din mediul rural este nevoie de adeverinţă eliberată de
primaria comunei respective cu menţiunea satului şi a numărului administrativ al
imobilului;
- 3 fotografii tip act de identitate (3/4 cm cu bandă albă de 7 mm în partea de jos
a fotografiei). Aceste fotografii se realizează la atelierele foto;
- contravaloarea cărţii de identitate provizorii în valoare de 1 leu;
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
- se eliberează în vederea valorificării unor drepturi sau apărării intereselor în
străinătate;
- document eliberat de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date
Bucureşti în baza OG nr. 33/2002;
~ Acte necesare:
- formular tip;
- actul de identitate (original şi fotocopie (xerocopie));
- timbru fiscal 5 lei/cerere;
- taxa consulară în valoare de 22 lei (se achită la agenţiile CEC
Bank).
- 3 fotografii tip act de identitate (3/4 cm cu bandă albă de 7 mm în partea de jos
a fotografiei). Aceste fotografii se realizează la atelierele foto;
- contravaloarea cărţii de identitate provizorii în valoare de 1 leu;
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Persoanele fizice sau juridice pot solicita, în baza unor cereri scrise
motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul Naţional de Evidenţa
Persoanelor, referitoare la:
- date de stare civilă (numele, prenumele, data şi locul naşterii, cât şi prenumele
părinţilor persoanelor în cauză);
- date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt
solicitate informaţii;
- date referitoare la domiciliile şi reşedinţele avute;
- date referitoare la codul numeric personal atribuit.
- în situaţia în care o persoană fizică solicită transmiterea datelor sale cu
caracter personal, prin intermediul unui cabinet individual de avocatură, este necesară
formularea unei cereri scrise în acest sens, ce va fi depusă, împreună cu împuternicirea
avocaţială în original, spre competentă soluţionare, la serviciul public comunitar de evidenţa
persoanelor pe raza căruia se află sediul acestui cabinet sau, după caz, la serviciul public
comunitar de evidenţa persoanelor pe raza căruia domiciliază persoana fizică ale cărei date sunt
solicitate.
Activitatea de furnizare a unor date cu caracter personal din Registrul Naţional de Evidenţa
Persoanelor este reglementată de OUG nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi
actele de identitate ale cetăţenilor români, Hotărârea Guvernului nr.113/1997 privind
conţinutul, actualizarea şi valorificarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţa
Persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de Legea nr.677/2001 pentru
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi liberă
circulaţie a acestor date, cu modificările si completările ulterioare.
Potrivit acestor acte normative, furnizarea unor date cu caracter personal, ale altor persoane
decât solicitantul, se poate realiza numai după obţinerea, în prealabil, a consimţământului
scris al persoanelor vizate. Consimţământul persoanelor vizate nu este necesar atunci când
există un temei legal justificat.
Se consideră temei legal justificat, solicitările unor date cu caracter personal primite din
partea organelor de poliţie, Ministerului Apărării Naţionale, Serviciului Român de Informaţii,
Parchetului, Justiţiei, instituţiilor specializate de ocrotire socială cu privire la minori sau
alte persoane îndreptăţite la ocrotire, persoane juridice ale căror interese legitime sunt
probate prin înscrisuri ce fac dovada temeiului legal justificat, persoanelor fizice care
solicită comunicarea unor date proprii de evidenţa persoanelor etc.
Potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, cu modificările şi
completările ulterioare, competenţa soluţionării acestui tip de cereri revine:
- Serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor - pentru cererile formulate atât de
persoanele juridice, cât şi de persoanele fizice (art.5 lit.e) din O.G.nr.84/2001);
- Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, exclusiv pentru
cererile formulate de persoanele juridice (art.14 alin.1 lit.e) din O.G.84/2001).
Taxa pentru furnizarea datelor este diferenţiată in funcţie de volumul acestora, astfel:
- conform dispoziţiilor Hotărării Guvernului nr.113/1997 privind conţinutul, actualizarea şi
valorificarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţa Persoanelor, coroborate cu dispoziţiile
O.U.G. nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală pentru punerea în aplicare a Legii nr.
348/2004 privind denominarea monedei naţionale, pentru soluţionarea unor cereri punctuale/volum
redus, taxele pentru furnizarea datelor sunt, în prezent, de 1 leu/persoană şi se achită în
contul serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor care înregistrează cererile; în
conformitate cu prevederile Legii nr.117/1999 privind taxa extrajudiciară de timbru, cu
modificările şi completările ulterioare, fiecare cerere fiind timbrată cu un timbru fiscal în
valoare de 5 lei.
- pentru cererile la care se solicită un volum mare de date ce presupune exploatarea sistemelor
informatice, taxa pentru furnizare date este de 120 lei/oră exploatare sistem informatic central
sau 6,5 lei/oră exploatare sistem informatic teritorial; potrivit prevederilor art.10 alin.(2)
din OUG nr.97/2005, furnizarea datelor se va asigura prin încheierea unui protocol care va
conţine, în mod obligatoriu, destinaţia datelor, volumul şi structura acestora, suportul pe care
se livrează şi măsurile de protecţie şi securitate a datelor prevăzute de lege, iar beneficiarii
vor semna un angajament prin care se obligă să utilizeze datele numai pentru destinaţia
stabilită şi să asigure protecţia si confidenţialitatea acestora.
Potrivit prevederilor art.10 alin. (6) din OUG nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul,
reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, se exceptează de la plata taxelor
prevăzute de lege verificările din RNEP, sau, după caz, furnizarea unor date cu caracter
personal, solicitate în scopul exercitării atributiilor legale, de către:
- instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale
şi justiţiei;
- instituţiile publice cu atribuţii în domeniul realizării creanţelor bugetare prin modalităţile
de executare silită prevăzute de lege;
- casele de asigurări de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa de Asigurări de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa
Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- Ministerul Finanţelor Publice şi structurile subordonate acestuia, în scopul urmăririi
impozitului pe venit datorat de persoanele fizice;
- instituţiile cu atribuţii în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al asistenţei şi
ocrotirii sociale a bătrânilor;
- alte persoane juridice, în condiţiile prevăzute de lege.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu
modificările şi completările ulterioare, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor
se organizează la nivelul consiliilor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, precum şi
la nivelul consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
Contravaloarea cărţii de identitate este de 7 lei, a cărţii de identitate provizorii de 1 leu
şi, după caz, a taxei extrajudiciare de timbru de 5 lei, aferente cererilor privind eliberarea
actelor de identitate soluţionate de către serviciile publice comunitare de evidenţă a
persoanelor, se achită la sediul serviciului pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau
reşedinţa.
Pentru obţinerea unor informaţii concrete privind modalitatea de plată a contravalorii actelor
de identitate şi a taxei extrajudiciare de timbru, solicitanţii se pot adresa direct la sediul
serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
IMPORTANT
Termenul de solutionare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate este de pana la 30 de
zile de la data inregistrarii cererii. In situatii deosebite termenul poate fi prelungit cu cel mult
15 zile de catre seful SPCLEP.
Termenul efectiv de eliberare a actului de identitate, stability la nivelul serviciului nostru, este
de 7 zile lucratoare.
Facem un apel catre toti cetatenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de
identitate, in vederea evitarii unor situatii neplacute in care pot devein contravenienti la
prevederile legii.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Se înregistrază de către ofițerul de stare civilă delegat pe baza declaraţiei
verbale dată de oricare dintre părinţi sau de orice persoană care a luat cunoştinţă despre
naşterea copilului.
~ Se informează solicitantul cu privire la actele necesare pentru înregistrarea
actului de naştere;
~ Se verifică actele prezentate de solicitant:
- Certificatul medical constatator al naşterii, care va trebui să poarte număr de
înregistrare, dată certă, sigiliul unitaţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;
- Certificatul de naştere şi actul de identitate al mamei şi al declarantului, dacă
naşterea nu este declarată de mamă;
- Certificatul de căsătorie al părinţilor copilului, dacă aceştia sunt căsătoriţi.
~ Se stabileşte numele de familie al copilului prin declarație de recunoaștere
din partea ambilor părinți;
~ Se extrage din listele de coduri precalculate codul numeric personal
corespunzător datei de naştere şi grupei corespunzătoare sexului;
~ Se întocmeşte actul de naştere, în două exemplare;
~ Se completează buletinul statistic al actului de naştere pentru « născuţi vii
»;
~ Se completează comunicarea de naştere pentru luarea în evidenţa populaţiei;
~ Se eliberează cerificatul de naştere.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Viitorii soţi vor face personal declaraţia de căsătorie la sediul primăriei
locului de domiciliu a unuia dintre ei.
~ Vor prezenta următoarele documente:
- Actele de identitate, în original şi fotocopie;
- Certificatele de naştere originale si fotocopie;
- Certificatele prenupţiale eliberate de medicul de familie;
- Actele de desfacere a căsătoriei anterioare (hotărâre de divorţ, certificat de
deces) dacă este cazul in copie si original;
- Dovada eliberată de misiunea diplomatică sau oficiile consulare ale tării
respective din care să reiasă că cetățeanul străin îndeplinește condițiile de fond cerute de
legea sa națională;
- Declarație notarială pentru cetățeanul străin că nu este căsătorit în țara sa;
- În cazul cetățenilor străini se va înainta adresa de verificare în evidențele
Biroului pentru Imigrări;
- Autorizarea D.G.A.S.P.C.- Dâmbovița în cazul căsătoriei încheiate înainte de
vârsta majoratului.
~ Se întocmeşte dosarul de căsătorie şi în aceeaşi zi se va dispune de catre
ofiterul de stare civilă delegat publicarea căsătoriei, prin afişarea în extras;
~ După expirarea termenului legal, dacă nu s-a făcut opoziţie la această
căsătorie, se poate încheia căsătoria;
~ Se oficiază căsătoria în cadru solemn de catre ofițerul de stare civilă;
~ După luarea consimţământului se întocmeşte actul de căsătorie, în două
exemplare, se semnează de către soţi, martori şi ofiţerul de stare civilă;
~ Se invalidează actul de identitate al soţului care îşi schimbă numele de
familie;
~ Se completează buletinul statistic pentru »căsătorie »;
~ Se eliberează certificatul de căsătorie şi livretul de familie;
~ Se trimit comunicări de menţiuni la locul naşterii soţilor.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Declaraţia de deces se face verbal, la primăria locului în a cărei rază
teritoriala s-a produs decesul, de către membrii familiei decedatului, sau de orice peroană care
a luat cunoştinţă de deces.
~ Declarantul va depune următoarele acte:
- Certificatul medical constatator al decesului, întocmit şi semnat de medicul care
a făcut constatarea;
- Actul de identitate al persoanei decedate;
- Livretul militar, dacă este cazul;
- In cazuri speciale, este necesară aprobarea parchetului;
- Certificate de stare civilă ale decedatului;
- Actul de identitate al declarantului în copie xerox.
~ Se întocmeşte actul de deces, în două exemplare;
~ Se completează buletinul statistic pentru « deces »;
~ Se eliberează adeverinţa de înhumare sau de incinerare;
~ Se eliberează certificatul de deces;
~ Se trimit comunicări de menţiuni la locul naşterii sau după caz la locul
înregistrării căsătoriei şi/sau locul naşterii soţului rămas în viaţă;
~ Se aplică ştampila de « decedat » pe prima pagină a buletinului de identitate
al decedatului, sau se invalidează C.I. prin taierea coltului cu valabilitatea;
~ Se va completa, după caz, anexa privind succesiunea defunctului (anexa 24 ).
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ În situaţie de moarte prezumată, înregistrarea actelor de deces se face pe
baza unei hotărâri judecătoreşti în locul dovezii de deces eliberate de medicul de familie sau
de medicul legist. Modul de lucru este acelaşi ca în cazul morţii certe.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Adoptatorul depune sentinţa definitivă şi irevocabilă referitoare la adopţie
împreună cu următoarele documente:
- Actul de identitate al adoptatorului;
- Certificatul de naştere original al adoptatului;
- Certificatul de căsătorie al adoptatorilor;
~ Se întocmeşte noul act de naştere;
~ Se reţine certificatul de naştere original şi/sau se expediază la primăria
emitentă spre anulare;
~ Se eliberează un nou certificat de naştere care va avea acelaşi CNP;
~ Se trimite comunicare de menţiune la locul naşterii adoptatului;
~ Se trimite comunicare de modificare la B.P.C.E.P - Găeşti;
~ Nu se întocmește buletinul statistic.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Solicitantul completează cererea de transcriere a actului de stare civilă,
înregistrat în străinătate şi depune următoarele acte:
- Certificatul de stare civilă sau extrasul în original;
- Copie xerox a acestora legalizată;
- Traducerea în limba româna a certificatului ori a extrasului procurat din
străinătate care trebuie să aibă aplicată Apostila conform convenţiei de la Haga, ori de la
misiunea diplomatică a României din străinătate;
- Alte documente de stare civilă justificative pentru completarea unor rubrici din
actul transcris.
~ Cererea împreună cu actele anexate acesteia se trimit la D.P.C.E.P. Dâmboviţa
- Serviciu de stare civilă in vederea avizarii prealabile a acesteia;
~ După comunicarea avizului prealabil a transcrierii se întocmește un referat
care trebuie aprobat de primarul localității de domiciliu și se trece la întocmirea actului
respectiv;
~ Se întocmeşte actul în două exemplare;
~ Se întocmesc buletine statistice pentru actele transcrise;
~ Se întocmeşte comunicarea pentru evidenţa persoanelor pentru copiii născuţi
în străinătate;
~ Se trimit comunicări de menţiuni la primăria locului de naştere şi/sau
căsătorie, după caz;
~ Se eliberează, la cererea solicitantului, certificatul de stare civilă
respectiv.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Solicitantul se prezintă la primăria locului de domiciliu cu urrmătoarele
acte:
- Actul de identitate;
- Copii legalizte de pe certificatele de stare civilă;
- Un exemplar al M.O. în care a fost publicată cererea de schimbare de nume;
- Certificate de cazier fiscal;
- Certificate de cazier judiciar;
- Alte documente necesare pentru motivarea cererii de schimbare de nume;
- Consimţământul, dat în formă autentică, al celuilalt soţ, în cazul schimbării
numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei.
~ Se completează cererea de schimbare de nume şi împreună cu actele de mai sus
se înaintează la evidenţa persoanelor în termen de 5 zile pentru verificări;
~ Se emite dispoziția de schimbare a numelui de către președintele consiliului
județean.
~ După primirea dispoziţiei de admitere a schimbării de nume se va înştiinţa
solicitantul;
~ În termen de 60 de zile, acesta se va prezenta cu:
- Certificatele de stare civilă în original;
- Chitanţa de plată a taxei de schimbare a numelui;
- Cereri individuale de solicitare a schimbării certificatelor de stare civilă.
~ Se retrag vechile certificate pentru anulare şi se completează certificatele
cu noul nume;
~ Se înmânează solicitantului copia dispoziţiei de admitere a schimbării
numelui;
~ Chitanţa de plată a taxei împreună cu dovada de primire a dispoziţiei se
înaintează la D.P.C.E.P;
~ Se trimite de către ofițerul de stare civilă câte o copie a dispoziţiei la
locul naşterii sau, după caz, căsătoriei solicitantului pentru înscrierea menţiunii de schimbare
de nume pe actele respective;
~ Persoana care a schimbat numele solicită certificatele de stare civilă cu
noul nume;
~ Se invalidează actul de identitate, pentru a fi preschimbat în termen de 15
zile.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Se fac:
- Din oficiu;
- In urma unei hotărâri judecătoreşti sau/şi a unei cereri formulate de solicitant;
- In urma comunicărilor trimise de alte primării şi de catre D.E.P.A.B.D.
Bucureşti.
~ Înscrierea menţiunilor se face pe marginea actelor de stare civilă, prin
aplicarea conţinutului conform Metodologiei de aplicare a Legii 119/1996 cu modificările
ulterioare, si se trimit la exemplarul II pe formulare tipizate.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Se face:
- La cererea persoanei îndreptăţite;
- La adresa de solicitare a primăriilor şi a D.E.P.A.B.D.-Bucureşti.
~ Se completează cererea tip de solicitare a certificatului de stare civilă
respectiv, de către persoana interesată;
~ Se verifică identitatea solicitantului pe baza actului de identitate valabil
de către ofițerul de stare civilă;
~ Dacă solicitantul nu posedă actul de identitate, se va verifica în baza de
date a localității de domiciliu sau se va solicita o carte de identitate provizorie;
~ Se completează noul certificat de stare civilă şi se eliberează, sub
semnătura, persoanei în cauză;
~ La solicitarea de către instituţii a certificatelor, se trimite împreună cu
certificatul solicitat şi adresa de răspuns.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Se face:
- La oficierea căsătoriei;
- La cererea scrisă a reprezentantului familiei la primăria locului de domiciliu a
acestuia.
~ Livretul de familie se completează de către ofițerul de stare civilă pe baza
datelor din certificatul de căsătorie, actele de identitate ale soţilor, certificatele de
naştere ale copiilor, certificatul de deces al unuia dintre soţi sau copii, hotărârile de divorţ
ori documente care atestă modificarea relaţiilor de autoritate parentală, încredinţare sau
plasament familial al copiilor şi, după caz, adopţia copiilor;
~ Eliberarea livretelor de familie se evidenţiază de către ofițerul de stare
civilă într-un registru special, cu termen de păstrare permanent.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Cererea de divorţ se face în scris de către ambii soţi în faţa ofiţerului de
stare civilă de la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau de la ultimul domiciliu
comun al soţilor;
~ Cererea de divorţ va fi insoţită de certificatele de naştere şi de căsătorie
ale soţilor în original și copie xerox şi actele de identitate ale soţilor. Dacă ultima locuinţă
comună declarată nu este aceeaşi cu domiciliul soţilor, se va da declaraţie pe propria
răspundere;
~ După expirarea termenului de 30 zile dat de ofiţerul de stare civilă după
depunerea actelor, se verifică dacă soţii stăruie să divorţeze şi se cere să dea o declaraţie;
~ Dacă soţii nu se prezintă impreună după expirarea termenului de 30 zile,
dosarul de divorţ se clasează, prin întocmirea unui referat de către ofițerul de stare civilă și
se arhivează la dosarul de divorţ;
~ Dacă sunt întrunite condiţiile cerute de lege, se desface căsătoria prin
acordul soţilor şi se eliberează certificatul de divorţ, care va fi înmânat soţilor în 5 zile
lucrătoare;
~ La desfacerea căsătoriei ofiţerul de stare civilă anulează cartea de
identitate a fostului soţ care își schimbă numele de familie, prin tăierea colțului cu perioada
de valabilitate. În cazul buletinelor de identitate sau a cărților de identitate provizorii, se
înscrie menţiunea de desfacere a căsătoriei;
~ Certificatul de divorţ se întocmeşte în 3 exemplare originale, din care 2 se
înmânează soţilor pe bază de semnătură, pe cererea de divorţ şi în registrul de evidenţă a
certificatelor de divorţ;
~ În situaţia în care se constată că nu sunt întrunite condiţiile prevăzute de
lege pentru desfacerea căsătoriei prin acordul părţilor, se întocmeşte un referat prin care se
propune respingerea cererii de divorţ și se supune aprobării primarului;
~ După emiterea certificatului de divorţ, se înscrie menţiunea pe actele de
stare civilă ale soţilor şi în termen de 10 zile, se trimite comunicare de menţiune la
exemplarul II, copia certificatului de divorţ la structura de evidență a persoanelor de la
domiciliul soţilor, iar pentru cetăţenii străini, se va transmite către D.E.P.A.B.D. extras
pentru uz oficial de pe actul de căsătorie cu menţiunea de divorţ, însoţit de copia
certificatului de divorţ.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
~ Solicitantul depune cererea de rectificare a unor rubrici din actul de stare
civilă împreună cu certificatele de stare civilă în copie;
~ Se verifică exemplarul I şi II al actelor de stare civilă ce urmeză a fi
rectificate;
~ Se întocmeşte referatul privind rectificarea actului şi se înaintează pentru
avizare la D.P.C.E.P. Dâmboviţa;
~ Se aprobă de catre primarul localităţii şi se emite dispoziţia primarului de
rectificare a actelor respective;
~ Se rectifică actele de stere civilă la rubricile menţionate în dispoziţie;
~ Se eliberează noul certificat de stare civilă, sau după caz se înainteză
adresă de solicitare a unui nou certificat la primăria competentă.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
1. Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civila, actualizată prin Legea nr.
117/2006 şi Legea nr. 201/2009;
2. O.G. nr. 41/2003, cu privire la schimbarea de nume pe cale administrativă;
3. Legea nr.202/2010 cu privire la divorţul pe cale administrativă;
4. Hotărârea nr. 495/1997 privind conţinutul, eliberarea şi actualizarea livretului de
familie;
5. Hotărârea nr. 220/2006 pentru aprobarea Normelor de lucru privind procurarea şi
transmiterea în străinătate a certificatelor şi extraselor de pe actele de stare civilă,
precum şi a datelor cu privire la domiciliul şi reşedinţa unor persoane;
6. Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă;
7. Legea nr. 233/23.04.2002 pentru aprobarea O.G. nr.27/2002 privind reglementarea
activităţii de soluţionare a petiţiilor;
8. Ordonanţa nr.27/30.01.2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a
petiţiilor;
9. Legea nr. 215/2005 administraţiei publice locale modificată şi completată prin Legea
nr. 289/2006.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
DESCRIERE
Poliţia locală îşi desfăşoară activitatea în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea
drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice,
prevenirea şi descoperirea infracţiunilor în următoarele domenii:
a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor;
b) circulaţia pe drumurile publice;
c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal;
d) protecţia mediului;
e) activitatea comercială;
f) evidenţa persoanelor;
g) alte domenii stabilite prin lege.
CONDUCEREA
Coordonator
Dan Marius Anghelina
CONTACT
Adresa:
Strada 13 Decembrie nr. 102 A, Găești, 135200 România
E-mail:
primaria.gaesti@yahoo.com
Telefon:
0751 001 089
PROGRAM DE LUCRU
Program cu publicul
PERMANENT
Contact
Administrator: Petraru Florin
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Vineri: 07:00 - 15:00
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
CONDUCERE
Șef sector întreținere spații verzi Ing. Stanciu Antonela
Contact
Tel: 0732 940 578
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Joi 08:00 - 16:30
Vineri 08:00 - 14:00
Serviciul Public Administrare Parcuri și Spații Verzi are urmatoarele atributii:
a) Obiectul de activitate al serviciului ]l constituie administrarea, amenajarea și întreținerea parcurilor si zonelor verzi, aflate în Orașul Găești.
b) Executarea lucrărilor de tăiere și toaletare a arborilor aflați pe domeniul public al orașului Găești, cu avizul/ acordul prealabil al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Orașului Găești
- Plantări și toiletări arbori, arbuști, gard viu
- Tăieri arbori
- Amenajări grădini
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
CONDUCERE:
Șef sector întreținere străzi: Ing. Stănescu Valentin
Contact
Tel: 0732 940 573
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Joi: 08:00 - 16:30
Vineri: 08:00 - 14:00
Serviciul Public Administrare Parcuri și Spații Verzi are urmatoarele atributii:
a) Obiectul de activitate al serviciului ]l constituie administrarea, amenajarea și întreținerea parcurilor si zonelor verzi, aflate în Orașul Găești.
b) Executarea lucrărilor de tăiere și toaletare a arborilor aflați pe domeniul public al orașului Găești, cu avizul/ acordul prealabil al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Orașului Găești
- Plantări și toiletări arbori, arbuști, gard viu
- Tăieri arbori
- Amenajări grădini
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
CONDUCERE:
Administrator Slăvilă Gabriel
Program de lucru Luni - Vineri 08:00 ~ 16:00
Lucrător social Luțu Cristina
Program de lucru Luni - Vineri 09:00 ~ 17:00
Animator socioeductiv Bărbulescu Cristina
Program de lucru Luni - Vineri 09:00 ~ 17:00
Infirmieră Oprea Aurelia
Program de lucru Luni - Vineri 07:30 ~ 12:00, 15:00 ~ 18:30
Agent de securitate Valter Constantin
Program de lucru Flexibil
CONTACT
Tel: 0756 064 082
E-mail: centrupv.gaesti@yahoo.com
Centrul de zi persoane vârstnice, creat pentru socializare, recreere, întâmpinarea nevoilor de comunicare, prevenirea auto-izolării și auto-excluderii.
CONDUCERE
Bibliotecar Tufescu Valentina Eugenia
CONTACT
Tel: (0245) -712 307
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni 08:00 - 16:00
Marți - Vineri 08:00 - 18:00
Vâmbătă 08:00 - 12:00
Biblioteca Orășenească “Aurel Iordache” Găești, poarta locală de acces la cunoaștere și informare este dotată și deschisă utilizatorilor ei cu informații din toate domeniile cunoașterii umane, pe care se pot clădi o cultură generală armonioasă și deopotrivă o cultură profesională de adâncime.
În localitatea noastră instituția bibliotecară a devenit un real punct de atracție, un suport cultural pentru mulți oameni, spațiu de învățare pentru copii și tineri.
Biblioteca oferă gratuit următoarele servicii: împrumut de carte la domiciliu, studiu în sala de lectură, presa zilnică, calculatoare cu internet pentru public (CIP), activități de animație culturală, informații despre Uniunea Europeană prin Europe Direct.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
CONDUCERE
Șef serviciu: Stănescu Valentin
Dr.: Bârdeș Laurențiu
Dr.: Slav Cristian
Asistent veterinar: Pascale Petrișor
CONTACT
Tel: (0245)-606-081; -606-082; -606-083
E-mail: primaria.gaesti@yahoo.com
PROGRAM DE LUCRU
Luni - Vineri 10:00 - 16:00
DESCRIERE
Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân Găești realizează următoarele activităţi:
a) capturarea câinilor fără stăpân;
b) transportul câinilor capturaţi în adăpost;
c) cazarea, hrănirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea şi controlul bolilor câinilor în
adăposturi cu respectarea normelor şi măsurilor sanitar-veterinare in vigoare;
d) identificarea şi înregistrarea câinilor fără stăpân exclusiv cu personal medical - veterinar;
e) eutanasierea câinilor fără stăpân care sunt bolnavi cronici şi incurabili ori care nu au fost
revendicaţi sau adoptaţi în condiţiile şi în termenele stabilite prin legislaţia în vigoare;
f) adoptia, adopţia la distanţă si revendicarea câinilor fără stăpân adăpostiţi în adăpostul
public.
Actele necesare pentru revendicare / adopție a câinelui sunt următoarele:
- copie după CI;
- dovada spațiului unde locuiți (copie după titlul de proprietate sau adeverință de la
primărie);
- completarea cererilor și formularelor de mai jos după caz.
*Termenul de revendicare este de 48 ore.
CONSIMTAMANT cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
COLEGIUL NAȚIONAL VLADIMIR STREINU
Adresa: COLEGIUL NAȚIONAL VLADIMIR STREINU, Str. Titulescu Nicolae, Nr. 24-26, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 713351
LICEUL TEHNOLOGIC IORDACHE GOLESCU GĂEȘTI
Adresa: LICEUL TEHNOLOGIC IORDACHE GOLESCU GĂEȘTI, Str. 13 Decembrie, Nr. 206A, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 713319
LICEUL TEHNOLOGIC DR. C. ANGELESCU GĂEȘTI
Adresa: LICEUL TEHNOLOGIC DR. C. ANGELESCU GĂEȘTI, Str. Argeşului, Nr. 2, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 712410
ȘCOALA GENERALĂ ȘERBAN CIOCULESCU (NR 6) GĂEȘTI
Adresa: ȘCOALA GENERALĂ NR 6 GĂEȘTI, Str. Cuza Voda, Nr. 4A, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 710484
ȘCOALA GENERALĂ RADU CEL MARE GĂEȘTI
Adresa: ȘCOALA GENERALĂ RADU CEL MARE GĂEȘTI, Str. 13 Decembrie, Nr. 79, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 710838
GRĂDINIȚA INOCENȚA
Adresa: GRĂDINIȚA INOCENȚA, Str. Unirii, Nr. 4A, GĂEȘTI, 135200, Dâmbovița
Contact: 0245/ 713168
CLUBUL SPORTIV PROGRESUL GĂEȘTI
FACEBOOK https://www.facebook.com/clubulsportiv.progresulgaesti
BAZINUL DE INOT GĂEȘTI